Ledsen.

Ibland blir jag fruktansvärt arg/ledsen när jag är ute på promenader. Till exempel, när jag för några veckor sen var ute och gick med Yenn i koppel i skogen. Vi möter en dam med en collie, som så fort hon ser oss kopplar loss sin hund och manar på den att springa fram och hälsa och leka. Det är det sista Yenn vill. Jag säger åt henne att min hund inte vill leka, då blir hon sur och går åt andra håller och mumlar något för sig själv. 
Idag när jag var ute och gick med Yenn lös, vilket jag ofta är, var det en annan dam med en stor labrador som var ute och gick med sin hund kopplad och skriker åt mig att koppla Yenn för hon "litar inte på småflickor med hundar". Jag är 19 år, har varit med på hundkurser sen jag var 5-6 år. Jag har uppfostrat min hund helt själv och jag litar på henne till 100%, annars hade jag aldrig haft henne lös. Hon skulle aldrig, aldrig gå fram till en främmande hund och dessutom har hon inte ens en halv gnutta aggressivitet i sig. Dessutom skulle jag inte kalla mig för "liten flicka".

Sånt här gör mig verkligen ledsen. Fördomar och att ta saker för givet. Tycker det är så tråkigt och respektlöst..



Kommentarer

What's on your mind?

Name:
Remember me?
E-mail:

Website:

Kommentar:

Trackback