Köpenhamn.

Angående inlägget igår så ska jag alltid överdriva när jag är ledsen, så farligt är det inte. Men det tyckte jag då, haha. Och just nu ser det ut som att allt löser sig ändå. Vilket det troligtvis inte gör, men hoppas kan man ju!

Denna dagen har jag spenderat med mamma i den underbara staden Köpenhamn. Vi gick längs Strøget, vi åt världens godaste lunch vid Nyhavn, vi(jag) shoppade även fast vi hade lovat varandra att vi inte skulle det, haha...
Vi gick även in i världens underbaraste godisaffär, tror jag. Jag drack världens godaste Chailatte(som där hette Chaico någonting, så jag fick gissa mig fram. Haha) och väntade på kö till provrum minst en timme sammanlagt. Och jag provade typ 3 plagg på hela dagen. Danskarna är otroligt sega! Och definitivt svåra att förstå sig på. Jag pratade engelska med dem och de förstod mig, medans mamma envisades att prata på svenska och danskarna fattade inte vad hon sa och hon fattade inte vad de sa. Men tyckte hon att det var smart så, okej för mig! 
Vi satt vid Rådpladsen och lyssnade på någon form av indianmusik och åt chokladdoppad mjukglass. Det var hur varmt och skönt som helst! Någon gång i mitt liv ska jag bo i Köpenhamn och lära mig danska(ønske mig held og lykke). Google Translate <3.
Nu ska jag sova, vid åtta imorgon ska jag jobba. Behövliga pengar!

Kommentarer

What's on your mind?

Name:
Remember me?
E-mail:

Website:

Kommentar:

Trackback