PEOPLE CHANGE.

Det är helt sanslöst hur mycket mitt liv(och jag!) har förändrats de senaste tre månaderna.
Jag flyttade hemifrån till en stad jag egentligen inte kände och började i en klass där alla var främlingar, lagade min egen mat och diskade min egen disk. Tvättade mina egna kläder, gick och handlade, shoppade upp alla mina pengar. Gick i en superbra skola med världens bästa klass. Kom fram till att utbildningen inte var min grej alls, tråkigt och det var inte vad jag ville. Efter ungefär en månad på IB bestämde jag mig för att byta därifrån, jag kontaktade Brinellgymnasiet på torsdagen och måndagen där efter var jag inskriven på Frisörprogrammet. Jag tjafsade med snubben jag hyrde stället i Jönköping av och sa upp mig från boendet, jag tappade nycklar och busskort och polisanmälde och tjabbade med försäkringskassan. Jag åkte fram och tillbaka till jkpg och betalade oändliga mängder pengar på tågresor, jag flyttade hem och uppskattade det mer än någonsin.
Nu går jag på brinell och trivs bra som fasen, trots att jag pendlar ca 2h varje dag. Tycker till och med att det är mysigt att pendla. Dock har jag tappat all struktur i mitt liv, jag äter pressbyråns kanelbullar till frukost och choklad till lunch, en pizza till middag och kakor till kvällsmat. Okej, riktigt så ser det inte ut(inte längre, är pank nu ju), men nästan.

Det kanske inte riktigt märks i texten, men det har blivit radikala förändringar. Både i mitt liv och på mig som person, kanske inte sånt som märks utifrån men jag hade till exempel världens telefonfobi tills jag insåg att "ska jag inte behöva sitta fast på IB i tre år och dö rent socialt så får jag fan göra någonting åt det". Nu känns det inte alls lika hemskt att ringa någon längre(kunde bokstavligen gråta i tio minuter för att jag var tvungen att ringa min bästa vän). Jag har insett lite mer vad det är som faktiskt är viktigt i livet och jag vet att jag inte kan vara någon annan än mig själv för det fungerar inte så.
Gillar livet och trivs asbra med allt. Önskar bara att jag kunde få lite mer struktur på t.ex studier, mat och skaffa mig en jävla budget(ca 1000:- av 1050:- går till onödiga saker, varje månad. Och det tar slut de två första veckorna). Men det är väl sånt som kommer med tiden.

Tänkte bara säga att jag gillar livet. Och att folk förändras med tiden, det går inte att förhindra. Och att jag har förändrats så snabbt att jag till och med ser förändringen själv.

Kommentarer
Posted by: nellie.

Älskar dig så himla mycket. ville bara säga det!

2011-10-20 @ 10:21:59
Website: http://sekunder.webblogg.se/
Posted by: Suzanna

Woho!

Är iaf glad att du har flyttat hem igen (trots att vi typ aldrig hinner ses hahaha) sen får vi åka till jkpg nån gång igen när båda har råd att shöppa löss <3

Pusspusspuss.

2011-10-20 @ 15:50:27
Website: http://suzannakarlsson.blogg.se/
Posted by: Saga

Jag tycker det känns skönt att du flyttat hem, känns skönt att ha dig nära. Även fast vi glidit ifrån varandra så satans jävla mycket.

Jag tänker på dig, ska du veta.

Kram sockermonster.

2011-10-20 @ 20:32:22
Website: http://sagalinneahein.blogspot.com
Posted by: Linda †

Jag är så glad att du började IB, även om det bara var en månad. Annars hade vi inte lärt känna varandra! puss

2011-10-22 @ 15:48:50
Website: http://lindaklasson.blogg.se/

What's on your mind?

Name:
Remember me?
E-mail:

Website:

Kommentar:

Trackback