WHO AM I 9.1


Så, this is me. Julia, 16 år, pluggar på hantverk/frisör på Brinellgymnasiet i Nässjö. Tycker att livet är ganska fantastiskt egentligen. Har ett gäng underbara vänner som jag definitivt inte skulle klara mig utan. Har väldigt höga ambitioner men tyvärr väldigt låga krav på mig själv. Är nog den minst produktiva människan av alla jag känner. Jag slösar alldeles för mycket tid på att ligga hemma och fördriva tiden, men har väldigt mycket idéer. Vill ut på äventyr liksom. Det finns inget jag gillar mer än festivaler. Träffa nytt folk, dansa, lyssna på fet musik och leva livet liksom. Jag älskar riktigt höga skor så jag köper mängder men har aldrig riktigt användning för dem, känner aldrig att det passar. Jag älskar mode och kläder och spenderar tusentals timmar med att glida runt på modebloggar och hemsidor osv men orkar aldrig riktigt lägga energi på att klä mig själv snyggt. Drömmer om att antingen bli journalist eller make up artist/hårstylist. Jag älskar housemusik. Har taktkänsla och älskar att dansa, vill börja dansa igen men i så fall får jag börja om med 12åringar och det lockar mig inte så vet inte hur jag ska göra. Spenderar dygnets alla timmar med att tänka. Ända sen jag föddes har jag varit den som alltid suttit i mitten på golvet och noga analyserat allt runt omkring mig vilket har lett till att jag överanalyserar allt. Jag hatar att vara pinsam och bli skrattad åt. Jag lägger nästan hela lönen+studiebidraget på mat. Älskar mat. Hatar att jag älskar mat. Jag gillar inredning. Jag jobbar extra på ett café och trivs ganska bra med det. Har alltid älskat att läsa men ger mig själv aldrig tid till det. Nu den 2/1 tog jag bort min facebook för att jag insåg att den bara gav mig ångest, mår mycket bättre utan. Jag kan inte koncentrera mig när det är kaos runtomkring mig men ändå låter jag mitt rum bli just kaos, så jag kan aldrig plugga om jag inte städar innan och det hinner jag inte vilket leder till dåliga betyg. Har annars väldigt lätt att lära, antar att det är därför jag klarar mig utmärkt utan att plugga men vill egentligen ha höga betyg men som sagt ger jag mig aldrig den chansen. För nästan exakt tre år sen hämtade jag en underbar liten hundvalp i danmark och hon är bäst. Jag tränar och tävlar agility. Min bror är den viktigaste personen i mitt liv. Målet med mitt liv är att komma till USA och leva där, om jag så ska börja med att dela en etta i utkanten av NY med 4 andra. Är väldigt teknisk och logisk, kan lösa de flesta problemen själv. Jag jobbar nämligen bäst själv när jag får göra som jag själv vill, men jag är också väldigt bra på att kompromissa och jobba i grupp. Har en väldigt dålig egenskap, just att jag alltid vill göra alla andra till lags och tar mig själv i sista hand, men jag försöker jobba bort det. Eller jag ska försöka iallafall.

Kommentarer

What's on your mind?

Name:
Remember me?
E-mail:

Website:

Kommentar:

Trackback